5.1 Utasszállítás
Az utasszállító liftek épületek emeletei közötti személyszállításra lettek tervezve.
Az utasszállító liftek szállító kapacitása az épületben levő emeletek számának függvényében változó. Általában egy lift teherbírása 1000-6000 font között mozog ami 450-2700kg-ot jelent, ez az érték 500 lb azaz 230kg-os egységgel növekedhet 450 és 2700kg között. Az átlagos személyszállító liftek a 8 vagy annál kevesebb szinttel rendelkező épületekben hidraulikusak vagy elektronikusak. Míg a hidraulikus liftek képesek 200 láb/másodperc azaz 1 méter/másodperc sebesség elérésére, az elektronikusak képesek akár 500 láb/másodperc (2,5 méter/másodperc) sebesség elérésére is. Azokban az épületekben ahol 8-10 emelet van, az elektronikus és fogaskerék nélküli liftek általában maximum 500 láb/másodperc (2,5 méter/másodperc) sebességgel haladnak, a 10 emeletnél magasabb épületben a felvonók sebessége 500 láb/másodpercnél kezdődik és elérheti akár a 2000 láb/másodpercet is ami 10 méter/másodperc.
Néhány esetben az utasszállító felvonók városi közlekedésre is használhatóak drótkötélpályák segítségével. Például Yaltában (Ukrajna) található egy háromállomású földalatti nyilvános felvonó, amely az utasokat a fekete tenger felett elhelyezkedő hegy tetejéről a hegy lábánál levő tengerparthoz szállítja. A Casco Viejo állomásnál levő Bilbao Metro-ban, a lift két irányban működik, így az állomás felett levő hegytetőről is hozzáférhető az állomás és fordítva, a hegytető elérhető az állomásról lifttel.
Az Equitable Épület 1870-ben lett kész New Yorkban, ez volt az első épület mely rendelkezett személyszállító lifttel.
5.1.1 A személyszállító liftek típusai
A személyszállító liftek specializálhatóak különböző feladatokra, például kórházi vészhelyzetekre, első és hátsó bejáratokra, tv-t szerelhetnek bele magas építésű épületekben és még sok másra szükség szerint. A felvonók belső megjelenése igen sokféle lehet, többek között találkozhatunk belső hang és videó hirdetésekkel illetve különböző előre rögzített hanginstrukciókkal.
Egy expressz felvonó nem áll meg minden emeleten. Például csak a földszinten és a legfelső emelet lobbijánál áll meg, vagy a fölszint és bizonyos emeletek között mozog, kihagyva emeleteket. Ezek a gyorsliftek legfőképpen Észak-Ázsiában népszerűek.
5.1.2 Az utasszállító liftek kapacitása
A lakótelepi liftek lehetnek akár csak egy személyesek is, de szállíthatnak akár egy tucat embert is. Kerekesszékes illetve peronos liftek a felvonók egy speciális típusa, melyek arra lettek tervezve, hogy kerekesszéket (6 láb azaz 1,8 méter vagy kevesebb) mozgassanak, sűrűn csak egy embert tudnak szállítani kerekesszékben, a súlyhatár 1000 lb azaz 450kg.
5.2 Teherliftek
A teherlift vagy áruszállító lift egy olyan lift, amely különböző termékek szállítására alkalmas, tehát nem utasszállításra tervezték. Általában a teherszállító liftek belső falán szükséges feltüntetni, hogy a lift nem személyszállításra szolgál (habár nem feltétlenül illegális), mindazonáltal bizonyos liftek alkalmasak mindkét feladat ellátására egy alig észrevehető lépcsőfok magassággal. A teherliftek általában nagyobbak és töübb terhet képesek szállítani, mint egy személyszállító felvonó, ez 2300-4500kg-ot jelent. Ezek a liftek rendelkezhetnek manuálisan kezelt ajtókkal és egyenetlen belső felülettel, hogy megelőzzék a szállítani kívánt termék épségét be- és kirakodás közben. Annak ellenére, hogy léteznek hidraulikus teherszállító liftek, az elektronikus liftek sokkal inkább energiatakarékosak, ha teherszállításról van szó.
5.3 Színpadi liftek
A színpadi vagy zenekari liftek speciális felvonók, általában hidraulikus energiát használnak, hogy akár egész szekciót mozgassanak a színházban. Például a Radio City Music Hall-ban négy ilyen lift is található: egy „zenekari lift”, mely a színpad nagy területét befedi, és három kisebb felvonó, melyek a színpad hátsó oldalához közel találhatóak. Ebben az esetben a zenekari lift teherbírása elegendő, hogy felemeljen akár egy egész zenekart vagy egy teljes színészgárdát (beleértve élő elefántokat) alulról a színpad szintjére.
5.4 Járműszállító liftek
A járműszállító lifteket épületekben használják, olyan helyeken, amelyek szűkek, általában autók mozgatására és elhelyezésükre a parkolóban vagy a gyártó raktárába. Kerekes hidraulikus láncok végzik a platform mozgatását és nincsenek ellensúlyok. Annak érdekében hogy alkalmazkodni tudjon a felvonó az épülethez és könnyen hozzáférhető legyen, a platform képes lehet forgásra, így a sofőrnek csak előre kell kormányozni. A legtöbb járműlift teherbírása 2 tonna.
Ritkán előforduló liftek képesek 20 tonnás extra nehéz teherautók vagy vasúti kocsik mozgatására is.
5.5 Hajóliftek
Kisebb csatornákban a hajók nem mindig tudnak könnyedén mozogni a különböző szintek között hajólift nélkül.
5.6 Repülőgép liftek
Repülőgép anyahajókon a liftek teszik lehetővé a repülőgépek mozgatását a fedélzet és a hangár között akár bevetésre mennek akár szerelésről van szó. Ezek a liftek sokkal nagyobb teherbírásra lettek tervezve, mint a többi lift, akár 200,000 font (90 tonna) mozgatására is képesek. Kisebb liftek lőszert szállítanak a fedélzetre a hajó mélyéről.
Némely duplafedélzetű utasszállító repülőgépben, mint például a Boeing 747, a Lockheed L-1011 vagy más széles testű repülőgépben, a liftek légi utaskísérőket illetve ételt szállítanak a fedélzetek között.
5.7 Lakótelepi liftek
A lakótelepi liftek gyakran alacsonyabb költségűek, mint az üzleti felvonók. A belső kidolgozásuk és az ajtók is különbözhetnek az üzletekben használt liftekétől. A lift szerkezete eltérhet a drágább üzleti liftekétől így kevésbé robosztusak, de minden biztonsági eszközt tartalmazniuk kell meghibásodás esetére.
5.8 Korlátozottan használható, alkalmazható liftek
A korlátozottan használható/alkalmazható liftek olyan speciális liftek, amelyek kifejezetten mozgássérült emberek szállítására készült és gyakran csak egy kerekesszéknek illetve egy álló személynek van hely benne.
5.9 Zsúrkocsi
A zsúrkocsi olyan lift, amely kifejezetten étel szállítására alkalmas a konyha és a különböző emeleteken levő szobák között.
5.10 Páternoszter
A páternoszter egy olyan lift, mely folyamatosan mozgó dobozok láncolata, kifejezetten személyszállításra alkalmazzák.
5.11 Ollós emelők
Az ollós emelő egy újabb típusa a lifteknek. Ezek a liftek könnyen szállíthatóak oda, ahol szükség van rájuk.
5.12 Fogasrúddal kapcsolt kis meghajtó fogaskerekű liftek
A fogasrúddal kapcsolt kis meghajtó fogaskerekű liftek építkezésen használatosak leginkább. Ezek a lfitek hangosak és lassúak, ennek ellenére ezek a leginkább használt liftek az építkezéseken anyag- és eszközmozgatásra.
5.13 Anyagmozgató övek és övemelők
Ezek az emelők általában anyagmozgatásra használatosak illetve ritka esetben munkások emelésére építkezésen, de veszélyességük miatt nem alkalmasak publikus használatra.