A legtöbb liftet körülbelül 20 éves működési időre építik. Amíg a berendezés használatban van az üzemeltető köteles meghatározott időközönként és időszakosan karbantartani és ellenőriztetni. Amint a lift meghibásodások gyakorisága növekszik, a csere alkatrészek beszerzése nehezebb valamint a vonatkozó szabványok és rendeletek megkövetelik szükséges elvégezni a teljes felújítást illetve modernizálását.
Míg egy felújítás az alkatrészek cseréjét jelenti újra egy tipikus modernizáció magában foglalja a vezérlő-szabályozó berendezés, az elektromos vezetékek és nyomógombok , a kijelzők és az iránymutató nyilak, hajtógépek és motorok (beleértve az ajtó ajtóműködtetőket is), és a vezetők valamint a zuhanás gátló berendezés korszerűsítését. Ritkán cserélik a fülkevázat, síneket vagy más nehéz szerkezeteket . Esztétikai korszerűsítést jelent a kabin teljes burkolatának cseréje ami modern megjelenést biztosít anélkül , hogy a teljes fülkét kicserélnék .
Modernizáció nagyban növelheti a működési megbízhatóságot ha az elektromechanikus relék és kapcsolók helyett félvezető-elektronikát alkalmaznak. Az utazási komfort minősége javítható ha 1-2 sebességes alapú meghajtó motorok helyett változó frekvencia (V3F) szabályozást alkalmaznak, amely csaknem tökéletes gyorsulást és lassulást ad maximális szintbeállási pontosság mellett . Az utasok biztonsága is javul azáltal, hogy harmonizálják a rendszereket és berendezéseket hogy megfeleljenek az aktuális szabályzatnak.